Település:
Budapest, 16. kerület
Ikarus-telep. Mi lesz veled?

Mit terveznek az egykori mátyásföldi buszgyár helyén?
A környéken élők egyre türelmetlenebbek, mert senki nem mondja meg nekik, mit terveznek az egykori mátyásföldi buszgyár helyén.
Egyelőre csak a kérdőjelek szaporodnak az Ikarus egykori mátyásföldi telepének eladása körül, a környéken élő lakosság pedig egyre komolyabban aggódik, hogy mi van a titkolózás mögött. Ahogy azt lapunk egy hónappal ezelőtt elsőként megírta, a XVI. kerület polgármestere videóinterjúban jelentette be a városrész honlapján, hogy végrehajtási árverésen a terület egy kínai cég birtokába került, s az raktárbázist akar telepíteni a 28 hektáros ipartelepre, valamint elektromos autók összeszerelését akarja idehozni. Kovács Péter munkatársunknak még a kisautó makettjét is megmutatta, ám az Otthonunk a XVI. Kerület Egyesület Ikarus klubjának múlt szombaton megrendezett egész napos nyilvános találkozóján már sem a polgármester, sem pedig a kínai cég ügyvezetője nem árult el érdemi részleteket a jövőről. Ikarus egykori művelődési házában - amelynek emeletén irodák vannak - kulturális központot alakítanánakk ki a környék lakóinak és a XVI. kerületben élő nagyszámú kínai közösségnek.
A lakosság bizalmatlanságát igazolja a Chinadaily.com augusztus 22-én megjelent cikke is, amely a magyarországi tevékenységen gondolkodó kínai cégeket tájékoztatta arról, hogy az Anhui Ouqiao Industrial Co 30 hektár földet és 110 ezer négyzetméter építményt vásárolt Budapesten, 240 millió dollárnyi összeget szán az infrastruktúra korszerűsítésére, a telep ipari parkká fejlesztésére. A hír szerint a cég K+F irodákat, nemzetközi e-kereskedelmi központokat, logisztikai bázisokat, napelem rendszerekkel foglalkozó, valamint elektronikus járműveket és intelligens készülékeket gyártó vállalkozásokat akar segíteni a magyar piacra jutásban. Ez alapján bármilyen tevékenység elképzelhető az Ikarus telepen, s nem tudni, ahhoz milyen teherforgalom társul majd. Jelenleg a környéknek nincs közvetlen összeköttetése az M0-ással, a keskeny kerületi utakon nagy a forgalom és a HÉV átjáróknál félórás sorok alakulnak ki csúcsidőszakokban. A lakók félnek a várhatóan megnövekvő teherforgalomtól és az esetleges zajterheléstől is.
Forrás: Népszava
HelyiVilága Magazin ajánló
Helyi látnivalók
Helyi Programok / események
További helyi programok / események »
Helyi szolgáltatók